უსჯულოება > გნოსტიციზმი
გნოსტიციზმის ხრიკები
ავტორი: პროტოდიაკვანი ანდრია კურაევი
გნოსტიკოსები ეს ის ჯგუფია, რომელიც დენ ბრაუნმა თავის "და ვინჩის კოდში" განადიდა. ვინ არიან ისინი?
პროტოდიაკვანი ანდრია კურაევი შეშფოთებულია ცენტრალურ ტელეარხებზე გნოსტიციზმის პროპაგანდირებისადმი მართლმადიდებელთა გულგრილობით: "დღეს საკმაოდ ნორმალურ ტელეარხებზე ფსევდო-მეცნიერულ სტილში მიმდინარეობს ღიად მასონური და ანტიქრისტეანული გადაცემა. "დოკუმენტური ფილმი "კაცობრიობის მითები" "ქრისტეანობა ქრისტემდე". ეს არის აპოკრიფებისა და გნოსტიციზმის ქება-დიდება. გადაცემა გადმოთარგმნილია ინგლისურიდან. ეს არის ბოდვა იმის შესახებ, თითქოსდა გნოსტიციზმი ეკლესიის შუამავლობის ავლით ღმერთთან პირადი ურთიერთობის შესაძლებლობას იძლევა... ეს არის ღიად რასისტული სწავლებანი, სადაც განდობილი "პნევმატიკოსები" უბედურ "ფსიქიკებს" ხელმძღვანელობენ... - წერს მამა ანდრია თავის ბლოგში.
ვაქვეყნებთ პროტოდიაკვან ანდრია კურაევის ლექციათა ფრაგმენტებს, რომელიც გნოსტიციზმს ეძღვნება. ლექცია წაკითხულია დანილოვის მონასტერში 2011 წელს.
გნოსტიკოსები ის ჯგუფია, რომელსაც დენ ბრაუნი აქებ-ადიდებს თავის "და ვინჩის კოდში".რას წარმოადგენენ ეს ადამიანები? ეს არის ერთგვარი სინთეზი, შესაძლოა, თავისებურიც, მაგრამ ძალზედ ადამიანური გადასვლა წარმართობიდან ბიბლურ რელიგიაზე.
გნოსტიკოსები ეს ის ჯგუფია, რომელიც დენ ბრაუნმა თავის "და ვინჩის კოდში" განადიდა. ვინ არიან ისინი?
პროტოდიაკვანი ანდრია კურაევი შეშფოთებულია ცენტრალურ ტელეარხებზე გნოსტიციზმის პროპაგანდირებისადმი მართლმადიდებელთა გულგრილობით: "დღეს საკმაოდ ნორმალურ ტელეარხებზე ფსევდო-
ვაქვეყნებთ პროტოდიაკვან ანდრია კურაევის ლექციათა ფრაგმენტებს, რომელიც გნოსტიციზმს ეძღვნება. ლექცია წაკითხულია დანილოვის მონასტერში 2011 წელს.
გნოსტიკოსები ის ჯგუფია, რომელსაც დენ ბრაუნი აქებ-
აქილევსიდან სოკრატემდე
რა არის მათში წარმართობიდან და რა ბიბლიური რელიგიიდან?
წარმართობიდან მათში შემორჩა -
ანტიკური ბერძნულ-
გარბიან საუკუნეები. ანტიკური კულტურა ხანგრძლივ გზას გადის. მას სხვადასხვა სახელი შეიძლება ვუწოდოთ. შესანიშნავი კულტუროლოგი და ფილოსოფოსი კასიდის მიხედვით ეს არის გზა "მითიდან ლოგოსამდე". შეიძლება სხვაგვარადაც: "მამაცობიდან სათნოებამდე", ან "აქილევსიდან სოკრატემდე" -
აი, აქილევსი -
ხოლო სოკრატესთვის და იმისთვის, რასაც მან "ჩემი დემონი" უწოდა (ჩვენს კულტურაში ჩვენ ვიტყოდით: "ჩემი მფარველი ანგელოზი") -
წარმოდგენა იმის შესახებ, თუ რა არის სიკეთე: ეს საზოგადოებრივი რეგულირების მეთოდია თუ ჩემი შინაგანი არჩევანის საკითხია?
ასე მაგალითად, 30-
ასევე მიიჩნევენ ჩვენი ჩრდილო-
"ადამიანი, რომელიც კარგად იქცევა", ყოველთვის "კარგ ადამიანს" როდი ნიშნავს. უბრალოდ მას ჯერაც არ მისცემია საბაბი გამოავლინოს თავისი სიდამპლე.
აი ეს არის აქილევსის ფორმაციის ადამიანი.
ორი კოსმოსი და საკუთარი თავის ძიება ანტიკურ სამყაროში
რა ხდება შემდგომ ანტიკურ სამყაროში?
ჯერ მოდის ალექსანდრე მაკედონელი. ის სინამდვილეში არის ათენის ანუ სპარტას ოკუპანტი. ეს დღეს ამაყობენ ბერძნები ალექსანდრე მაკედონელით, თორემ მაშინ არც ისე მოხიბლულნი იყვნენ მისით.
მას ცვლის რომის იმპერია.
შედეგად, ამ ბერძნული პოლისების ნაცვლად, რომლებიც ესოდენ მყუდრონი იყვნენ, და პითაგორას თქმით, "ყველა საგანთა საზომს" წარმოადგენდნენ ("ადამიანი -
აქ იცვლება ადამიანთა თვითშეგრძნება, და იბადება ის, რაც შეიძლება უფრო გვიანდელი კლასიკოსის სიტყვებით აღვწეროთ: "ცათამბჯენები, ცათამბჯენები, მე კი ასე პატარა ვარ".
სიტყვა "კოსმოსი" ლექსიკონში ნარჩუნდება, მაგრამ რადიკალურად იცვლის თავის შინაარსს. ახლა კოსმოსი-
ჰომეროსის ეპოქის ბერძნისთვის პირადი უკვდავების პრობლემა არ დგას, მას ის არ აინტერესებს. მან იცის, რომ ის მოკვდავია, მაგრამ ისიც იცის, რომ თავის შთამომავლებში იცოცხლებს, როგორც საბჭოთა ადამიანი. ჩვენც ხომ იმით ვინუგეშებდით თავს, რომ ვაშენებთ კომუნიზმს საკუთარი შვილებისთვის, ამიტომაც ბიოლოგიურად უკვდავნი ვიყავით, სოციალ-
და აი, ახალი აღთქმის მიჯნაზე, ჩვენს წელთაღრიცხვამდე ორი საუკუნით ადრე, ანტიკურ სამყაროში (ეს ვლინდება, მაგალითად, ვირგილიუსის პოეზიაში) იწყება ნოსტალგია საკუთარი იდენტურობისადმი, პიროვნების უნიკალურობისადმი. ვინ ვარ მე?
ზეკოსმიური ღმერთი
ამ ტალღაზე, კერძოდ რელიგიურ სფეროში -
ის არის არაქრისტეანული, წმიდად ძველაღთქმისეული, სრულიად წარმართული მოვლენა. გნოსტიციზმის ძირითადი თეზისები შემდეგია:
1. რწმენა ზეკოსმიური ღმრთისადმი
ეს ძალზედ მნიშვნელოვანია. ანტიკურ კულტურაში ასეთი რამ არ ყოფილა. ეს ბიბლიური იდეაა: ღმერთი ბუნებაზე მაღლაა. არა როგორც "ღმერთია ბუნება" ან "ბუნებაა ღმერთი". ოლიმპიური ღმერთები -
ბიბლიის ღმერთი კი სამყაროსთან და კოსმოსთან ისეთ მიმართებაშია, როგორიც, მაგალითად მე შეიეძლება მქონდეს ჩემს წიგნთან. მე შევქმენი წიგნი. როდესაც მას წაიკითხავთ, რაღაცის თქმას შესძლებთ ჩემზე, მაგრამ ჩემი წიგნი და მე -
და რაც ყველაზე საინტერესოა: მე შემიძლია გადავწერო ჩემი წიგნი, მისი გამოშვების შემდეგაც კი.
ალბათ მრავალ თქვენთაგანს აქვს გამოცდილება დაეწერა საკუთარი საკურსო ნაშრომი მაინც, ან დიპლომი, ან სტატია, (უკიდურეს შემთხვევაში, ჰუმანიტარულ სფეროში მაინც), და აი, იმ დროს, როდესაც თხზულება უკვე დაწერილია, უცებ მოგინდათ შეცვალოთ ბოლო ფრაზა ან უკანასკნელი აბზაცის სათავეში გადატანა გინდათ.
ავტორს აქვს ამისი უფლება.
დე ავტორის უკანასკნელი სიტყვები გახდეს პირველი, და პირველი სიტყვები გახდეს უკანასკნელი. ავტორს ეს შეუძლია, იმიტომ რომ ის წიგნზე მაღლა დგას და თავისუფალია მისგან.
2. ადამიანი არაამქვეყნიურია
ეს ბიბლიური მტკიცებულება გნოსტიკოსებშიც არის.
მეორე ბიბლიური მტკიცება გნოსტიკოსებში -
ძალზედ მკაფიო ციტატა: გრიგოლ ღვთისმეტყველი, ჩვენი მართლმადიდებელი წმინდანი, IV საუკუნეში იტყვის: "ადამიანი -
წარმართული ცნობიერებისთვის ბუნებრივია იმაზე ლაპარაკი, რომ ადამიანი -
"ადამიანი -
3. არის თუ არა ადამიანის წარმოშობა ცოდვით დაცემის შედეგი?
მესამე ნიშანი, რაც გნოსტიკოსებს ახასიათებს არის ის, რომ მათი სკოლების უმრავლესობა აქტიურად იყენებს ბიბლიურ მასალას, მაგრამ საკმაოდ თავისებურად.
მათი ლოგიკა ასეთია: ოდესღაც სამყაროთა საწყისში, ჯერ კიდევ სანამ ადამიანი იშვებოდა, ღმერთებს შორის (მათი ღმერთების საყვარელი სახელებია -
მოხდა რაღაც ცოდვით დაცემა. ჩვეულებრივ გნოსტიკურ სქემებში ნავარაუდევია, რომ მთელი კოსმიური არეულობა მოხდა იმიტომ, რომ მესამე დონის ღმერთუკას შეუყვარდა უმაღლესი ღმერთი, რის გამოც მწყობრიდან გამოვიდა და დაარღვია კოსმიური იერარქია. სწორედ მაშინ, როდესაც ერთი ბურთულა ამოვადა თავისი კალაპოტიდან, დაირღვა მთელი შემადგენლობა, დაიწყო რღვევა, ღმერთების ბრძოლა ურთიერთ შორის.
ამასთან ერთად სოფიას შეეძინა ღმერთუკა -
ნორმალური ღმერთი, თუნდაც მესამე დონის კვალიფიკაციის, სულიერად ქმნის. შექმენი ანგელოზები ბოლოს და ბოლოს, ან კიდევ ათეულობით სული! ამან კი არც აცია, არც აცხელა და, თიხისგან მატერია გამოძერწა.
და აჰა, ის პლასტელინისგან ძერწავს, როგორც სიმღერაშია: "მე ვძერწავ პლასტელინისგან, თიხაზე უფრო ფაქიზი პლასტელინისგან, ვძერწავ პლასტელინისგან კატებს, კლოუნებს, ძაღლებს", -
ამ დროს, ღმერთუკას დედა, სოფია, დედობრივი მზრუნველობით აკვირდება, როგორ ერთობა მისი გონჯი შვილი... და მას გული წყდება... მისი შვილის სულის ნაწილი ამ გონჯებშია... კეთილი, მოდი მეც რამეს ჩავდებ ჩემგან. და ზოგიერთ ქმნილებაში სოფიამაც ჩადო თავისი სულის ნაწილი.
ცოტა მოგვიანებით გასაგები გახდება, რა გამოვიდა ყოველივე ამისგან.
ამ გონჯებმა არსებობა დაიწყეს -
ხოლო ელდაფაობი -
გნოსტიკური რასიზმი
საინტერესო,. ებრაელი წინასწარმეტყველები ამბობდნენ: "ჩვენმა ღმერთმა -
საინტერესოა, რომ წინასწარმეტყველთა მისიონერული არგუმენტი წინასწარმეტყველთა ერის წინააღმდეგ შემობრუნდა.
ელდაბაოფი ადამიანებით ერთობა, მისი სახელია იეჰოვა, ის არის ერთადერთი და არსებული, ადამიანები კი რატომღაც განსხვავებულები არიან.
არსებობენ ასევე კლონები, რომლებშიც ელდაბაოფს არაფერი ჩაუდვია -
ამათზე მაღლა არიან ადამიანები, რომლებსაც ელდაბაოფის სულის ნაწილი გააჩნიათ და "ფსიქიკებს", ანუ მშვინვიერი არსებებს უწოდებენ.
და ბოლოს, ადამიანთა მესამე, იშვიათი კატგეგორია, რომლებშიაც რაღაც თავისი ჩადო სოფია აქამოტმა. ესენი არიან "პნევმატიკოსები", ანუ სულიერი ადამიანები.
აი ნებისმიერი გნოსტიციზმის ფუნდამენტური იდეა: ოკულტური რასიზმი. ადამიანები, თავიანთი დამსახურებისდა მიუხედავად, სულიერ რასებად იყოფიან. ეს არის ერთგვარი დასაბამიერი ონტოლოგია. ერთი რასიდან მეორეში გადასვლა შეუძლებელია. შეუძლებელია ბაზარში იყიდო სოფიას ნაწილი და გადაყლაპო. მაქსიმუმი, რაც შეიძლება გაკეთდეს არის ის, რომ შეიგნო თუ ვინ ხარ, რომელ რასას განეკუთვნები.
ბუნებრივია, რომ ილიკი არასოდეს დაეთანხმება გნოსტიკოსთა იდეას. ამიტომაც, გნოსტიკოსები ამბობენ: "ჩემს ლექციაზე თუ მოხვედი და ისმენ ჩემს დარიგებას, მაშასადამე, ჩვენ სისხლისმიერი და სულისმიერი ძმები ვყოფილვართ! ჩვენ და თქვენ გონიერი და ჭკვიანი ადამიანები ვართ, ჩვენ პნევმატიკოსები ვართ სოფიისგან! ხოლო ისინი, ვისაც ჩვენი არ ესმის, -
გადმობრუნებული ბიბლია
თავად განსაჯეთ: ამ პერსპექტივაში (არადა მასში არის ერთგვარი რომანტიკა და სილამაზე) როგორ უყურებენ ბიბლიას ადამიანები, რომლებიც ასეთ სქემას ეთანხმებიან?
ისინი იყენებენ ბიბლიურ მასალას, ოღონდ ყველაფერს თავდაყირა აყენებენ.
ბიბლიური ღმერთი თუ ამბობს: "მე ვარ სამყაროს შემოქმედი", -
შემდგომ ეს ღმერთი-
ბუნებრივია, გველი, რომელმაც ევა აცთუნა -
ძველად ოფიტების გნოსტიკური სექტა არსებობდა. სიტყვა "ოფისი", რაც უნდა უცნაურად ჟღერდეს, "გველს" ნიშნავს. ჩვენი სალამი ოფისურ პლანქტონს.
ძველად კაენიტთა გნოსტიკური სექტაც არსებობდა.
"ყველანი, ვინც იეჰოვას კანონებს არღვევს -
უნდა ითქვას, რომ ეს სქემა დღეს ძალზედ მოდურია. ამ წვრილმანების გარეშე, ძალზედ მრავალი, ინტელიგენტი ადამიანებიც კი, მიიჩნევენ, რომ ძველსა და ახალ აღთქმას შორის ომია გაჩაღებული, ძველი აღთქმის ღმერთი -
მაგრამ თავდაპირველად ეს იდეა სწორედ გნოსტიკოსებში არსებობდა, და ეს იყო პირველი ინტელექტუალური საფრთხე, რომელიც პირველდაწყებით ეკლესიას, მოციქულთა ეკლესიას დაემუქრა.
მათთან სწარმოებდა მოციქულთა პირველი პოლემიკა, ქრისტეან ღვთისმეტყველთა პირველი თაობის პოლემიკა.
"უცნობი პუშკინი"
ომის ერთ-
ახლა წარმოიდგინეთ როგორ უნდა ვებრძოლოთ ამას? დღეს ჩვენ გვაქვს დამხმარე მეცნიერებათა ბრწყინვალე კრებული: ტექსტოლოგია, წყაროთმცოდნეობა, ჰერმენევტიკა -
წარმოიდგინეთ, თქვენთან მოდის ადამიანი და ამბობს: "მე ვიპოვე ალექსანდრე პუშკინის ტომი. მე უფრო სრული გამოცემა მაქვს, ვიდრე თქვენ, უნიკალური, რადგან, როგორც ხედავთ, აქ მიმაგრებულია დამატება: "ლექსი საბჭოთა პასპორტზე". აი ასეთი პუშკინი თქვენ არ გცოდნიათ!"
როგორ უარვყოთ ეს ყოველივე? ჩვენ შეგვიძლია ვილაპარაკოთ კულტურულ რეალიებზე, ენობრივ თავისებურებებზე: "აქვეა საბჭოთა რეალიები, პუშკინმა ამას არ იცნობდა!" -
კანონის სასწაული
ეკლესიის ისტორიაში არსებობს ერთი საოცარი სასწაული. წარმოიდგინეთ რომ ვცხოვრობთ საბჭოთა კავშირის განაპირა რეგიონში, მაგალითად, ქერჩში. და ეს რომის იმპერიის განაპირა რეგიონია. ამ წერტილში მათი საზღვრები დაემთხვა. აფხაზეთი რომისთვის ციმბირივით იყო -
და აი, ვსხედვართ მე და თქვენ ქერჩში ან ბიჭვინთაში (იმ დროს მას პიტიუნტი ერქვა) და ვატარებთ ქრისტეანთა იატაკქვეშა ყრილობას. გარეთ II საუკუნეა.
უეცრად ჩვენთან ქალაქში ჩამოსული ვიღაც ვაჭარი მოდის და გვეუბნება: "მე გიპოვეთ თქვენ! მეც მწამს ქრისტესი! მე -
ჩვენ მას სიხარულით ვღებულობთ. კვირა ღამეს ის კვლავ მოდის, დგება კრებულის შუაში და ამბობს: "ძმანო და დანო! გავიგე თქვენთან აქ ლუკას სახარება იკითხება. მაგრამ მეც მაქვს სახარება, ოღონდ პეტრესი! კიდევ მე შემიძლია მოგიტანოთ მარიამის სახარება! გინდათ?"
ჩვენ, რა თქმა უნდა, ვეუბნებით, რომ გვინდა, და ის იწყებს ამ სახარებების კითხვას -
ჩვენ ვუსმენთ, და იზრდება გაუგებრობა: ამ წიგნებში ქრისტე რაღაც სხვანაირია, ის არ არის, რომელიც ჩვენ მთელი გულით გვიყვარს.
ამრიგად, ეკლესიის ისტორიის ერთ-
ჩვენთვის დღეს ცნობილია ასობით სხვადასხვა აპოკრიფი, რომლებიც II-
ბოდავს დენ ბრაუნი, როცა ამბობს, რომ თითქოსდა სახარებების შერჩევა IV საუკუნეში, იმპერატორ კონსტანტინეს დროს მოხდა, თანაც პირველ მსოფლიო კრებაზე. არა, ბატონებო, არჩევანი ბევრად უფრო ადრე გაკეთდა. ჩვენ ამაში ვრწმუნდებით იქიდან, რომ ამ წიგნებს იმოწმებენ პირველი საუკუნეების საეკლესიო ავტორები.
მე უკვე აღარაფერს ვამბობ მურატორის კოდექსზე -
ავიღოთ ორიგენე -
ინტუიცია, სულიერი გამოცდილება, მსოფლიოს სხვადასხვა კუთხეში ერთმანეთისგან დამოუკიდებლად შეაცნობინებს ქრისტეანს, სად არის ხარისხიანი პური და სად დაობებული.
ცნობისმოყვარეობით ნაშობი აპოკრიფები
აპოკრიფები სხვადასხვა სახისაა. არსებობენ წმიდად ხალხური წარმოშობის აპოკრიფები -
წარმოიდგინეთ: როდესაც იესუ პატარა იყო, ერთხელ მან თავის თანატოლთან იჩხუბა, თანატოლმა მან აწყენინა -
შემდეგ იესუ გაიზარდა, უფრო დიდი გახდა, დაიწყო სკოლაში სიარული. მაგრამ ერთხელ მასწავლებელმა მას ორიანი დაუწერა, იესუმ მასაც შეხედა და სული გააცხობინა.
და ასე შემდეგ.
აი ასეთი გულუბრყვილო ბავშვური სასწაულებია ხალხურ აპოკრიფებში. ეს მწვალებლობა როდია. ეს ხალხის ცნობისმოყვარეობის თავისებური გამოხატულებაა. ჩვენც ხომ გვსურს რაც შეიძლება მეტი ვიცოდეთ ალა პუგაჩოვას ცხოვრებაზე, ხალხს ძალზედ აინტერესებს, სად სწავლობს პუტინის გოგონა, ხოლო პრესა რატომღაც დუმს ამის შესახებ -
გნოსტიციზმი - ერთი ადგილის ტკეპნა
არსებობდნენ რთული, სადავო, ეკლესიის მიერ უარყოფილი აპოკრიფები, რომლებშიც ასევე განსაკუთრებუილად საზიანო არაფერია, მაგალითად, თომას სახარება. ის ძალზედ ახლოსაა კანონიკურ ტექსტთან, მასში საკმაოდ ბრძნული აზრებიცაა, მწვალებლობები კი არა. მაგრამ, ალბათ, ეს წიგნი საკმაოდ გვიან გამოჩნდა, და ეკლესიამაც, როგორც სიახლე, ის არ შეიწყნარა.
მაგრამ არსებობდნენ მესამე დონის წიგნები, რომლებიც მკაფიო იდეურ ნოტებს შეიცავდნენ. უპირველეს ყოვლისა ეს იყო სიძულვილი ადამიანის სხეულისადმი -
რაც შეეხება ძველი აღთქმისადმი სიძულვილს -
შევადაროთ ორი ტექსტი: იგივე "თომას სახარება" და კანონიკური სახარება. ერთი და იგივე სიუჟეტი, მაგრამ კანონიკურ სახარებაში ქრისტე ამბობს: "თქვენ გსმენიათ, რა არის ნათქვამი წინასწარმეტყველთან..." -
ზოგჯერ პირდაპირი პოლემიკა ძველაღთქმისეულ ავტორებთან იმ დონემდე მიდის, რომ უარყოფითი ბიბლიური პერსონაჟი ლამის განიდიდება.
სამახარობლო ქადაგების უარყოფა. გნოსტიკოსებთან ცხოვნება -
ასეთია გნოსტიკოსის ცხოვნების გზა.
გნოსტიციზმში არავინ გთავაზობთ ერთი დონიდან მეორეზე ამაღლებას. კოსმიური ევოლუციის პროცესში არ არსებობს ღვთაებრივი მასის მატება. ხოლო კოსმიური გზა, ქრისტეანულ პლანში -
ქრისტეანულ გზაზე არსებობს დინამიკა: ადამიანი მოწოდებულია გაიაროს ეს მანძილი.
რიგი ყოვლადწმიდა ღვთისმშობლის სარტყელზე და სხვა თამაშები
მე ჩემი საუბარი ამ სიუჟეტებით დავიწყე, რათა განმემარტა ერთადერთი სიტყვა, ოღონდ სწორედ ის სიტყვა, რომელიც ყველაზე მეტად არ სიამოვნებთ და აღიზიანებთ არაეკლესიურ ადამიანებს. ეს არის სიტყვა "დოგმა".
თანამედროვე ადამიანს საერთოდ არ უყვარს აკრძალვები. სხვათა შორის, ეს უკულტურობის ნიშანია: კულტურის ერთ-
"თამაშობათა სამყარო" -
როდესაც ადამიანი ასრულებს ასეთ არა აუცილებელ ქმედებებს, ცხადია, ის ადამიანურად იქცევა. ჩვენ სულ ახლახან დავრწმუნდით ამაში, როდესაც უამრავი ადამიანი ღვთისმშობლის სარტყლის სანახავად რიგში ჩადგა. მთელი კვირის განმავლობაში საეკლესიო და არასაეკლესიო პროპაგანდა ბეჯითად იმეორებდა ერთსა და იმავეს: "ადამიანებო ნუ მოზღვავდებით, სამას მეტრში, ილიას ტაძარში ზუსტად ასეთივე ცალი დევს". ადამიანები ამბობენ: "არა, ჩვენ აქეთ გვინდა". მათ კვლავ ეუბნებიან: "არ არის საჭირო ასეთი დაძაბვა, იძულება..."-
რა დგას ყოველივე ამის უკან? მე ვფიქრობს, ფსიქოლოგიურად ეს არის სწორედ მსხვერპლის მოთხოვნილება. კულტურის სამყაროში, ტაბუს სამყაროში -
გარკვეული აზრით, ეს რიგი -
როდესაც ჯდები კომფორტაბელურ ავტობუსში, თვითმფრინავში და თუნდაც იერუსალემში მიფრინავ, ან კიდევ სხვაგან, -
სხვა საქმეა -
ეს ვითომცდა რიგი -
დოგმატი: მყარი ციხე-სიმაგრე
თანამედროვე ინტელიგენცია, რომელიც ნებისმიერი ტაბუს წინააღმდეგ აპროტესტებს, და ანგრევს მათ, საკუთარ თავს ამ უკანასკნელი თაობის ხვედრისთვის ამზადებს, რადგან ამ მიმართულებით კულტურა არ ვითარდება.
განსაკუთრებით სძულთ დღეს ნებისმიერი ტაბუ აზროვნების სფეროში, ხოლო ქრისტეანული ეკლესია ზოგიერთ ტაბუს სწორედ აქ, დოგმატთა სფეროში აწესებს.
აქედან მომდინარეობს -
დოგმატი -
მოდი შევხედოთ კუს. თქვენ ალბათ ის გეცოდებათ: საწყალი! ათრევს ამ უზარმაზარ და მძიმე ჯავშანს, ასეთ მძიმეს... მაგრამ დავუშვათ მოიხსნა მან ეს ჯავშანი, გახდებოდა, უფრო სწრაფად ივლიდა... თითქოსდა ყველაფერი მშვენივრად იქნებოდა!
მაგრამ საქმე იმაშია, რომ კუს ჯავშანი აქვს იმიტომ, რომ რომელიღაც მის მეზობელს აქვს ძალზედ წამახვილებული კბილები.
ზოგჯერ კუს მეზობლებს არა აქვთ კბილები. წარმოგიდგენიათ, რა მოუვიდოდა კუს საბავშვო ბაღში ჯავშნის გარეშე? პატარები მას თამაშობით სიკვდილის პირას მიიყვანდნენ.
ასეა ეკლესიაც. მაშინაც იყვნენ ადამიანები, რომლებსაც სურდათ მოფერებოდნენ ეკლესიას, როგორც დღეს, არჩევნების წინ, ყოველ პარტიას რომ სურს რომელიმე მამაოს თავის რიგებში ჩარიცხვა. როგორც ამბობენ, კომუნისტებშიც კი არის წითელი მამაო, რომელიც ზიუგანოვთან ერთად დადის წითელ კაბაში.
ანტიკურობაშიც ასე იყო.
გნოსტიციზმი -
ეკლესიის დაცვის სხვა ფორმა, ეს არის მემკვიდრეობითობის შეგნება და ფორმულირება. მოციქული პავლე უკანასკნელი იყო, ვისაც ქრისტემ ზეციდან მოუწოდა, უხეშად რომ ვთქვათ, დანარჩენები ადამიანებს უნდა მოეპოვებინათ, და განსწავლულიყვნენ კონკრეტული თორმეტი მოციქულის მიერ და მათგან მიეღოთ მემკვიდრეობითი ხელდასხმა.
ესეც თავდაცვის ფორმაა გნოსტიკური სამყაროს მოხეტიალე და თვითმარქვია მოძღვართა თუ წინასწარმეტყველთაგან დასაცავად.
თავდაცვის მესამე ფორმა გახლავთ ღმერთზე აზროვნების ნორმების ფიქსაცია.
დოგმატი -
დოგმატიკა ყველა ეკლესიური ადამიანისთვისაა -
დოგმატები და კანონები: სწავლება ზეცის შესახებ და კლუბის წესები
რა დასკვნები კეთდება ყოველივე ამისგან?
პირველი. ეკლესიის ყველა დოგმატი -
შემდეგ. რადგან ეს დოგმატები ღმერთზე და ცაზეა და არა მიწაზე, ეკლესია არ მიისწრაფვის აკონტროლოს მიწიერი ცხოვრება, მიწიერი მოდა. ეს ქრისტეანულ სამყაროს შესაძლებლობას აძლევს იყოს ძალზედ მრავალფეროვანი პოლიტიკური მოდელების შერჩევისას (მონარქიიდან რომელიმე რადიკალურ შვეიცარიულ დემოკრატიამდე), და ცხოვრების სტილის შერჩევისას.
არ უნდა აგვერიოს დოგმატები და კანონები. კანონი -
პირველი თაობის ქრისტეანებს გააჩნდათ ასეთი ესქატოლოგიური რომანტიზმი -
და ისევ მნიშვნელოვანია: კანონები არაფრით ემუქრებიან ათეისტებს. კანონი -
ზუსტად ასევე ჩვენი კანონები არ აცხადებენ პრეტენზიას არაქრისტეანულ სამყაროზე და არ მართავენ მას.
წყარო: http://www.pravmir.ru/lovushki-